ORIENTEEYRING^^

Det kanske inte är så många av er som vet att jag är en orienterare? Nä, det gör ni nog inte :3
Zo I'm gonna tell ya, guys ;P

Jag har precis blivit D-14, Dam 14 år. Men ja g är tolv och kommer vara det större delen av 2012 eftersom att jag fyller år den andra november. Men nittinior ska byta från HD-17 (Herrar och Damer 12 år) det här året. Det är kul, för nu när jag tränar på tisdagarna så är det mer jämnåriga och inte nollettor :)
Jag tränar i Järla IF OK (Orienteringsklubb) och det är den bästa klubben asså ;) Världsmästaren Olle Boström tränar i Järla och han är bäst i världen, vann VM, och jag har träffat honom eftersom att vi tränar i samma klubb! Wohoo! :P
Jag gillar orientering för att jag älskar att springa. Inte springa 60 meter på friidrott med hotpants och sånt. Nope, för det är jag inge bra på. LÅNGDISTANSER I SKOGEN ÄR DET BÄSTA.
Imagine the fresh air blowing into your lungs while your foots finds the right spot on the pathway... Reading the map... Run this way. No, it's wrong! Start over again and feel the smile on your lips when you find the orientation point. And the great feeling when you're in goal.

Hehe, ni borde testa orientering. Det är roligast tillsammans med någon, så man kan prata lite... men inte för mycket :P
Med min klubb idag så var vi och orienterade i skogen, en och en. Det var massor av olika klubbar som sprang Vinterserien. Jag gick hela varvet runt, för jag fick ont i örat :( Men det gick väl hyfsat braau?
Sen stack vi och åt på donken, hehe.... Så kollade vi på bio. Sherlock Holmes, a game of shadows... Den var bra i de roliga delarna, men annars så åkte dem typ med ett tåg och sköt varandra med pistol, och sen slogs dem med händerna och sparkades med fötterna, och Sherlock klädde ut sig till en tant och en kille ville bara spela schack hela tiden, haha!
Kramis på er<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: